vakantienaarnoorwegen.nl | forum

Een noorwegenforum voor & door liefhebbers
Het is 10 sep 2010 03:09

Alle tijden zijn GMT

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: rozegeur & maneschijn
BerichtGeplaatst: 23 sep 2008 13:51 

Al enkele jaren droom ik over een leven in Noorwegen.

Uiteraard al veel op de site norsk . nl geweest maar ook op andere sites zoals vakantienaarnoorwegen.nl

Als ik, zeker op norsk, de verhalen lees dan lijkt het allemaal zo prachtig. T valt me op dat veel Nederlanders in Noorwegen een camping beginnen en/of vakantiehuizen gaan verhuren.

Maar is het eigenlijk wel normaal mogelijk om bijvoorbeeld van een camping te leven .... ?

Ik vraag me af hoeveel nederlanders met een gemiddelde camping in Noorwegen jaarlijks overhouden (na aftrek kosten).

Wie weet dit (ongeveer) ?

Profiel Stuur privébericht  

Berichttitel: Re: rozegeur & maneschijn
BerichtGeplaatst: 31 jan 2010 11:13 

Beste rozegeur en maneschijn

Wij hadden de østre æra camping en zijn daar na 4 jaar mee gestopt omdat de kosten maar hoger en hoger werden.
Wij zeggen nu het hebben van een camping is een dure hobby.
er zijn maar weinig campings die er alleen van bestaan.
De meeste hebben er een baan bij in de winter.

Norsk zal ook niet meer zo snel mensen een camping aanprijzen omdat uit het verleden is gebleken dat er veel problemen uitvoort komen.

Wij hebben niet onze camping gesloten omdat het financieel slecht ging, de werkelijke reden voor ons was dat we nagenoeg 365 dagen in touw waren en het als verpleegkundigee ne fysiotherapeut een beter leven hebben wat wat de vrije tijd betreft versus inkomsnten.
Vragen
stel ze

hilsen Mark

Berichttitel: Re: rozegeur & maneschijn
BerichtGeplaatst: 27 apr 2010 20:18 
Beheerder

Jammer dat jullie gestopt zijn met de camping. Het was vast een passie/uitdaging om iets dergelijks op te zetten.

Maar inderdaad; zet uren tegenover inkomsten en het is al snel extreem veel voor vrij weinig geld.

Toch zijn er voorbeelden van campings (vooral buiten NORGE) welke het super doen. Deze eigenaren zetten personeel in en investeren volop in de camping.

Is een dergelijke camping (droom) in No onhaalbaar ? Of moet men dan gewoon met een hele grote zak geld naar het land emigreren...?

Ik vraag me af hoeveel mensen overwegen naar Noorwegen te emigreren en hoeveel van die mensen ondernemer willen worden in de toeristische branche...

Ik vraag me ook af hoe populair Noorwegen als vakantieland zal worden. Mocht het aantal reizigers binnen 5 jaar verdubbelen dan liggen er toch zeker wel kansen voor (nederlandse) emigranten ?

vakantienaarnoorwegen.nl draagt in ieder geval bij aan het promoten van Noorwegen als vakantieland! :D

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT