De overtocht van Noorwegen naar Denemarken of Zweden Denemarken

Lees hier meer informatie over de overtocht naar Noorwegen, of stel je vraag.
Post Reply
Conny
Posts: 5
Joined: 09 May 2022, 15:32

De overtocht van Noorwegen naar Denemarken of Zweden Denemarken

Post by Conny »

Wij gaan een rondreis maken met auto en caravan in Noorwegen. De heenweg heb ik geboekt. Ik ben nog aan het zoeken wat een goede en minst dure manier is om weer thuis te komen. Ik zag dat de overtocht Oslo Frederikshaven relatief goedkoop is. Alleen komt die boor om 1.00 uur ''s nachts aan. Wordt er dan meteen ontscheept? Waar kan je dan midden in de nacht een camping vinden? Of wachten ze met ontschepen tot de volgende dag?

Kristiansand Frederikshaven is ook nog een mogelijkheid zag ik of over Zweden Denemarken rijden. Maar de tol van auto met caravan of de veren daar of de tolbruggen zijn ook kostbaar.
Groetjes Conny
Erik
Posts: 208
Joined: 05 Mar 2019, 11:37

Re: De overtocht van Noorwegen naar Denemarken of Zweden Denemarken

Post by Erik »

Hoi Conny,
Na aankomst in Frederikshaven wordt er gelijk ontscheept. Een klein uurtje later sta je dus slaperig op het Deense vasteland. Je zou een camping in de buurt kunnen mailen of een overnachting nog mogelijk is. Ze zullen de vraag vast vaker krijgen....

Het is een bekend fenomeen, veerboten die op ongunstige tijden aankomen of vertrekken zijn goedkoper dan veerdiensten die op aangenamere tijden varen. Ook bij de Colorline en Fjord Line zul je dat zien.
Het is dus een afweging van gemak en financiën.
Op de site www.vakantienaarnoorwegen.nl staan alle mogelijkheden om direct , via Denemarken en/of via Zweden naar Noorwegen over te steken duidelijk op een rijtje.
https://www.vakantienaarnoorwegen.nl/bo ... noorwegen/

Een kwestie van uitrekenen, proefboekingen maken , en inderdaad kijken of je een oplossing voor de overnachting kunt vinden.
Denk ook nog even aan de mogelijkheid om via de noorse site te boeken. In het topic hieronder lees je erover.

Ik hoop dat je eruit komt,

Groet erik
Post Reply