Hond mee op roadtrip door Denemarken, Zweden, Noorwegen en Finland

Heb je een specifieke Noorwegen vraag die niet in de overige sub-forums thuishoort? Stel je vraag hier zodat andere Noorwegen liefhebbers je hierbij kunnen helpen.
Post Reply
Natasja
Posts: 1
Joined: 25 May 2019, 11:55

Hond mee op roadtrip door Denemarken, Zweden, Noorwegen en Finland

Post by Natasja »

Hallo allemaal,

Dit jaar hebben we in de zomermaanden 5 weken vakantie. Nu denken we aan een roadtrip door Scandinavië en graag willen we ons hondje ook meenemen.
Nu lees ik allemaal verschillende adviezen over het ontwormings protocol van de Scandinavische landen. Het “probleem” is dat we via Zweden Noorwegen inkomen en daarna naar Finland reizen. Ik las dat de hond in Noorwegen (en ook in Finland) max 5 dagen ervoor ontwormt moet zijn. Dat gaat natuurlijk nooit lukken want we gaan met de auto en reizen op een rustig tempo.

Heeft iemand ervaring met reizen met een hond door verschillende Scandinavische landen? Of heeft iemand tips voor ons?

Alvast bedankt voor het meedenken,
User avatar
VNN Admin
Site Admin
Posts: 24
Joined: 19 Feb 2019, 22:47

Re: Hond mee op roadtrip door Denemarken, Zweden, Noorwegen en Finland

Post by VNN Admin »

Hallo Natasja,

Het is inderdaad nogal omslachtig. Ik weet niet wat de regels voor Finland zijn. Informatie over Noorwegen vindt je hier https://www.vakantienaarnoorwegen.nl/in ... noorwegen/

In jouw geval kan je het best de pillen/tabletten uit Nederland meenemen en in Zweden langs een dierenarts gaan. Je betaalt dan enkel de consult kosten.


(...)
Tenslotte moet je hond door de dierenarts ontwormd worden binnen 120 uur tot 24 uur voordat je de grens overgaat naar Noorwegen. Dit middel moet Praziquantel of Epsiprantel bevatten. Je dierenarts vult dit in het hondenpaspoort in,hierbij moet de datum en het gebruikte merk vermeld worden. Eenmaal in Noorwegen moest je voorheen na een week opnieuw naar een Noorse dierenarts om de ontwormbehandeling te herhalen. Dit hoeft tegenwoordig niet meer. Reis je via Zweden naar Noorwegen, dan is het handig om in Nederland alvast ontwormingspillen te kopen en deze door een dierenarts in Zweden te laten toedienen. Je betaalt dan alleen consult kosten.
(...)
Vóór en dóór Noorwegen liefhebbers
Post Reply