kosten veerdiensten binnenland

Ga je het liefst met eigen auto naar Noorwegen? Lees hier meer over de mogelijkheden of stel je vraag.
Post Reply
Wolvendame
Posts: 4
Joined: 09 May 2019, 10:19

kosten veerdiensten binnenland

Post by Wolvendame »

Hallo
Wij gaan vanaf 6 augustus tot 30 augustus een rondreis maken in Noorwegen. Het is onze eerste keer dus zijn nu van alles aan het uitpluizen. Wij willen van Kristiansand - Stavanger - Bergen - Oslo rijden met auto en caravan. Wat is ongeveer het bedrag wat waar ik rekening mee moet houden voor de verschillende veerdiensten bij de fjorden? Hoeft geen exact bedrag te zijn meer een richt bedrag. Ik heb ergens gelezen dat je voor deze veerdiensten een pas kunt aanvragen en hoe werkt dit dan?
Alvast bedankt voor de reactie(s)
Ineke van de Wolvendame
Erik
Posts: 209
Joined: 05 Mar 2019, 11:37

Re: kosten veerdiensten binnenland

Post by Erik »

Hoi Ineke,

Op de site van Vakantie naar Noorwegen staat veel info over veerdiensten, via de site van Fjord1 (deze maatschappij regelt veel veerdiensten in Noorwegen) kun je alvast een kijkje nemen bij de prijzen. Overigens kunnen ook tunnels en bruggen die nog niet lang geleden veerdiensten hebben vervangen (zoals de Hardangerbrug bij Eidfjord/Voss, 2010) ook nog flink tol vragen.
Let bij het aanrijden van deze tunnel goed op. Er is een rotonde in de tunnel en je zult vast de eerste niet zijn die per ongeluk via de brug het fjord oversteekt... duur grapje, want 2x tol betalen!

Wat betreft de pas voor de veerdiensten kun je even de topics "tol in Noorwegen" en "Autopass ferrycard" op dit forum raadplegen. Wij hebben er van gehoord maar hebben er nog geen ervaring mee.

Veel plezier met de voorbereidingen!

groet erik
Wolvendame
Posts: 4
Joined: 09 May 2019, 10:19

Re: kosten veerdiensten binnenland

Post by Wolvendame »

Erik

dank je voor het antwoord. Maar een rotonde in een tunnel :o goed dat je het zegt wij hadden dan vermoedelijk de brug over gegaan :lol: :lol: :lol:
zal eens op de pagina kijken of ik eruit kom

groetjes ineke
Erik
Posts: 209
Joined: 05 Mar 2019, 11:37

Re: kosten veerdiensten binnenland

Post by Erik »

Als ik jullie route bekijk heb je de brug al gehad voor je op de rotonde uitkomt. Deze ligt op de zuidelijke oever van de Hardangerfjord. Inderdaad,bijzonder ;)

Wij rijden zonder caravan met personenauto. Gemiddeld zo'n €15/20voor een oversteek van 20 minuten.
Met 5 personen (bestuurder is altijd bij prijs inbegrepen).

De Hardangerbrug is iets goedkoper geloof ik.

Als je in de gelegenheid bent om de caravan af te koppelen dan is het zeer smalle weggetje op de noordoever naar Osa en verder slingeren over de fjellet (gebergte) een indrukwekkende belevenis. Niet verder vertellen, dan blijft het er zo rustig....
Wolvendame
Posts: 4
Joined: 09 May 2019, 10:19

Re: kosten veerdiensten binnenland

Post by Wolvendame »

Ik hou mijn mond :) maar de caravan afkoppelen? Hmm moet er wel een camping in de buurt zijn ;)
Erik
Posts: 209
Joined: 05 Mar 2019, 11:37

Re: kosten veerdiensten binnenland

Post by Erik »

Ja dat had ik in gedachten... Ik bedoel mocht je daar in de buurt een camping vinden en net toe zijn aan de overnachting dan zijn uitstapjes met alleen de auto naar Ulvik, Osa , Stegastein bij Aurland een leuke ervaring.
Het weggetje naar Osa en verder de bergen in moet je even lekker de tijd voor nemen. Maar zulke weggetjes zul je ook zelf onderweg kunnen ontdekken. Met de caravan kun je de meeste doorgaande wegen wel rijden, maar als de caravan eraf is kun je ook het avontuur opzoeken.
janremmelzwaal
Posts: 7
Joined: 25 Feb 2019, 11:47

Re: kosten veerdiensten binnenland

Post by janremmelzwaal »

Inderdaad gewoon ontdekken :-) Dat is ook het leuke van dit mooie land!
Post Reply