inchecken ferry

Ga je het liefst met eigen auto naar Noorwegen? Lees hier meer over de mogelijkheden of stel je vraag.
Post Reply
chlie
Posts: 1
Joined: 25 Jul 2019, 17:25

inchecken ferry

Post by chlie »

We gaan met de auto naar Noorwegen, alles is al enkele maanden geleden geboekt. Hoe verloopt de incheck? Ik heb vandaag vernomen dat mijn identiteitskaart niet meer geldig is, dit door mijn verhuis en ik reeds op mijn oud adres ben uitgeschreven. Ik heb contact gehad met binnenlandse zaken en ze vertelden mij dat als met het vliegtuig had gegaan dit geen probleem had geweest omdat je paspoort niet gescand wordt. Ik mag van binnenlandse zaken vertrekken, maar ze wisten niet of ik over geraak en terug geraak. Ze wisten niet of dit bij de overzet het paspoort wordt gescand of niet, zoals bij de overtocht naar Engeland en terug. Ze konden mij niet tijdig reisdocumenten bezorgen omdat dit te kortdag is. Iemand ervaring met de overzet vanuit Denemarken naar Noorwegen en terug.

Al vast bedankt voor de komende reacties
Erik
Posts: 209
Joined: 05 Mar 2019, 11:37

Re: inchecken ferry

Post by Erik »

Hoi, wat naar om daar op het laatste moment mee geconfronteerd te worden.

Het lijkt mij het beste contact op te nemen met de ferry, Color Line, Fjord Line. Die kunnen je vast vertellen hoe groot het probleem wordt.
Ik weet alleen dat bij de incheck in Kiel en Oslo je de paspoorten aan de dame of heer in het hokje bij de incheck geeft. Aan de hand van het kenteken van de auto rollen de reisbescheiden uit de printer. Maar je gaat daarna ook door de douane hal. Het paspoort/ id kan dan gecheckt worden.

Ik hoop voor jullie dat het meevalt....

groet erik
Post Reply