Deze zomer gaan we weer een rondreis door Noorwegen maken. Vanuit Flekkefjord willen naar Lyseboth via de Lysefjordveien!
Vervolgens met de ferry vanuit Lyseboth over het Lysefjord.
Welke route moeten we precies rijden en hoeveel tijd moeten we daar ongeveer voor inplannen? Met de nodige stops natuurlijk!
Tips zijn welkom!
Al vast bedankt!
Groetjes Ciske
Lysefjordveien
Re: Lysefjordveien
Hoi Ciske, leuk dat jullie weer naar Noorwegen gaan!
Vorige zomer is een vriend van mij met de motor over de Lysebotnveien gereden. Hij vond 'm geweldig.
Aansluitend heeft hij de veerboot naar Lauvvik genomen.
Er zijn twee ferry's, een voor voetgangers en een voor auto 's. Die laatste moet je zeker reserveren, het is een kleine boot die slechts 2x per dag vaart.
In de zomer is dit een populaire minicruise. Je vaart oa onder de beroemde Preikestolen door.
Deze ferry zul je gaan gebruiken:
https://lysefjorden365.com/ferry/?gad_s ... B8QAvD_BwE
Wil je vanuit Flekkefjord naar Lysebotnveien,
overvaren naar Lauvvik en dan verder noordwaarts het fjorden gebied in denk ik?
Vorige zomer is een vriend van mij met de motor over de Lysebotnveien gereden. Hij vond 'm geweldig.
Aansluitend heeft hij de veerboot naar Lauvvik genomen.
Er zijn twee ferry's, een voor voetgangers en een voor auto 's. Die laatste moet je zeker reserveren, het is een kleine boot die slechts 2x per dag vaart.
In de zomer is dit een populaire minicruise. Je vaart oa onder de beroemde Preikestolen door.
Deze ferry zul je gaan gebruiken:
https://lysefjorden365.com/ferry/?gad_s ... B8QAvD_BwE
Wil je vanuit Flekkefjord naar Lysebotnveien,
overvaren naar Lauvvik en dan verder noordwaarts het fjorden gebied in denk ik?
We willen naar For sand en dan richting de fjorden.
We willen ook een stukje Zweden meepakken, de Wildernisroute.
Hoe lang heb je ongeveer nodig van Flekkefjord naar de ferry?
Groetjes Ciske
We willen ook een stukje Zweden meepakken, de Wildernisroute.
Hoe lang heb je ongeveer nodig van Flekkefjord naar de ferry?
Groetjes Ciske
Een uurtje omhoog naar Tonstad, dan een uurtje naar Aadneram en vervolgens nog een uurtje genieten van de Lysebotnveien.
Mooie route.
De route wordt nog niet aangegeven op maps ivm nog teveel sneeuw op die route denk ik.
Om Forsand te bereiken zul je van Lauvvik weer terug moeten varen naar Oanes zie ik.
Mooie route.
De route wordt nog niet aangegeven op maps ivm nog teveel sneeuw op die route denk ik.
Om Forsand te bereiken zul je van Lauvvik weer terug moeten varen naar Oanes zie ik.
Last edited by Erik on 31 Mar 2025, 19:37, edited 1 time in total.
Ah ik zie t al, de Lysebotnveien zelf is nog op verschillende plekken afgesloten.
Vandaar dat maps t via de andere kant leidt.
Maar in de zomer kan deze route natuurlijk wel gewoon.
Wordt weer een mooi avontuur!
Gaat t lopen inmiddels al wat beter?
Groet erik
Vandaar dat maps t via de andere kant leidt.
Maar in de zomer kan deze route natuurlijk wel gewoon.
Wordt weer een mooi avontuur!
Gaat t lopen inmiddels al wat beter?
Groet erik
Helaas gaat het lopen nog niet veel beter.....maar ik blijf in een goed herstel geloven. Het gaat alleen heel erg langzaam. Afgelopen vakantie heb ik ontdekt dat Noorwegen ook heel mooi is als je wat beperkt bent. Het kan alleen nog maar mooier worden!
Ik zal weer wat posten over onze reis.
Groetjes Ciske
Ik zal weer wat posten over onze reis.
Groetjes Ciske
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat...
Er is in Scandinavië erg veel mooie natuur en die is gelukkig ook vanuit de auto te bekijken.
En misschien dat een korte wandeling naar
een dichtbijgelegen waterval oid nog net lukt.
We lezen graag over jullie reis en jullie hebben vast ook nog wel wat leuke tips voor ons!
Groet erik